luni, 11 iunie 2012

Parada prajiturilor incercate-Prajituri cu crema

In sfarsit m-am hotarat! Stiti ca Gabi, de pe blogul kitchen open 24h/day, a initiat un concurs foarte interesant.Regulamentul  detaliat il gasiti pe blogul ei.Pentru ca mie mi-au placut mai multe retete de pe acolo, m-am hotarat foarte greu ce sa aleg.Prajitura Rigoletto propusa o mai incercasem si mi-a placut foarte mult Doar ca nu aveam poze cu ea.Asa ca m-am hotarat, fiind prima participanta si neavand alta optiune!!Inscriu la parada reteta mea  Prajitura cu dulceata de trandafiri si voi prepara Prajitura cu nuci si ness.
Ingrediente folosite pentru prajitura cu nuci si ness:
Blat:5 oua si un albus, 200 g zahar pudra,14 linguri nuca macinata, 1 lingurita praf de copt stins cu zeama de lamaie, 5-6 linguri faina, esenta de vanilie
Crema:250 g unt, 200gr zahar pudra, 2 linguri ness, 1 galbenus( de la albusul de la blat), cateva nuci rumenite usor.
Preparare:Se bat albusurile spuma, ca pentru bezea


Galbenusurile se freaca bine cu zaharul pudra.Se adauga o treime din albusurile batute.Se pune faina usor, avand grija sa pastram albusurile spumate.Se adauga si praful de copt stins cu zeama de lamaie.



Adaugam nucile, esenta de vanilie si restul de albusuri, pe care il incorporam cu miscari usoare, amestecand de jos in sus.

 Se da prajitura in cuptor, intr-o tava acoperita cu hartie de copt.


Se coace 30 de minute.Se incearca cu scobitoarea, pentru a verifica daca este gata.
Crema: se freaca spuma untul cu zaharul pudra.
Separat se freaca ness-ul cu galbenusul de ou.Se adauga peste unt si se amesteca bine.Nucile rumenite in cuptor se pun intr-o punga de plastic si se maruntesc cu un sucitor.

 Se adauga cremei.

 Cand s-a racit blatul, se pune crema peste el, se rade ciocolata si se da la frigider.Se taie dupa ce s-a intarit crema.


3 comentarii:

  1. Vai de mine, nota 10! Ti-a iesit perfect! Sper ca ti-a placut si gustul. Multumesc frumos, Gina! Ai spart gheata.

    RăspundețiȘtergere
  2. Arata foarte bine, e cu crema, deci imi place ;)

    RăspundețiȘtergere